
TIP FAKÜLTESİ
TÜRKÇE VE İNGİLİZCE TIP PROGRAMLARI
EĞİTİM PROGRAM YETERLİLİKLERİ (2022-2028)
(TIP EĞİTİMİNİN 7 YETKİNLİK ALANINA GÖRE SINIFLANMASI)
PDF formata ulaşmak için tıklayınız...
| 
			 Hekimlik Alanında Uzman (Profesyonel)  | 
		|
| 
			 1  | 
			
			 Vücudun ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı/işlevlerini; bu yapı/işlevlerdeki patolojik değişikliklerin yarattığı etkileri açıklar  | 
		
| 
			 2  | 
			
			 Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler alarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimser  | 
		
| 
			 3  | 
			
			 Klinik karar verme basamaklarını uygular  | 
		
| 
			 4  | 
			
			 Hastalıkların tanı, tedavi ve rehabilitasyonunda kanıta dayalı yöntemleri uygular  | 
		
| 
			 5  | 
			
			 Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygular  | 
		
| 
			 6  | 
			
			 Meslektaşlarına ve hastalarına karşı dürüst, sorumlu ve saygılı olmaya özen gösterir  | 
		
| 
			 7  | 
			
			 Hasta ve yakınlarına tarafsız ve yargısız yaklaşmanın etik bir zorunluluk olduğunu benimser  | 
		
| 
			 8  | 
			
			 Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrar  | 
		
| 
			 9  | 
			
			 Hasta haklarına, ulusal ve evrensel kuralları dikkate alarak saygı gösterir.  | 
		
| 
			 Bilim İnsanı  | 
		|
| 
			 10  | 
			
			 Etki altında kalmadan bilimsel kanıtların ışığında bağımsız bir şekilde öğrenir  | 
		
| 
			 11  | 
			
			 Meslek alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını eleştirel olarak değerlendirir  | 
		
| 
			 12  | 
			
			 Toplum gereksinimlerini de dikkate alarak bilimsel ve teknolojik gelişmeleri kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını kullanarak aktif izler  | 
		
| 
			 13  | 
			
			 Bilimsel araştırma uygulama basamaklarını açıklar  | 
		
| 
			 14  | 
			
			 Yeni öğrendiği ve geliştirdiği bilgi, beceri ve tutumları hekimlik uygulamalarına yansıtır  | 
		
| 
			 15  | 
			
			 Şartlar sağlandığında bilimsel çalışmalarda yer alır  | 
		
| 
			 Sağlık Savunucusu  | 
		|
| 
			 16  | 
			
			 Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkesi olan “önce zarar verme” ilkesini gözetir  | 
		
| 
			 17  | 
			
			 Hasta ve toplum yararını, bulunduğu tüm ortamlarda, iyi hekimlik uygulamaları ve mesleki sorumluluklarını dikkate alarak savunur  | 
		
| 
			 18  | 
			
			 Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirir  | 
		
| 
			 19  | 
			
			 Sağlığa etki eden politika ve uygulamaların, toplumun sağlığına olası etkilerini değerlendirir, gerektiğinde bilimsel kanıtlar eşliğinde savunur  | 
		
| 
			 20  | 
			
			 Hasta güvenliğini sağlamak için risk faktörlerini belirler ve risk analizlerine göre mesleki uygulamalarına karar verir  | 
		
| 
			 21  | 
			
			 Toplumun sağlık açısından riskli gruplarının sağlık ihtiyaçlarını dikkate alarak hekimlik hizmeti sunar  | 
		
| 
			 Yönetici‐Lider  | 
		|
| 
			 22  | 
			
			 Sağlık yönetimi bileşenlerini etkin kullanarak sağlık hizmeti sunar  | 
		
| 
			 23  | 
			
			 Kritik karar verme ve kriz süreçlerini ekip çalışması ile destekleyen katılımcı bir liderlik sergiler  | 
		
| 
			 24  | 
			
			 Bir lider olarak toplumda etki yaratır, örnek olacak davranışlar sergiler  | 
		
| 
			 25  | 
			
			 Mesleği ve çalışma alanı ile ilgili politikaların oluşturulmasında girişimci, öncü olur ve karar verme süreçlerinde yer alır  | 
		
| 
			 26  | 
			
			 Liderlik özelliklerini kazanabilmek için çalışma süreçlerini, kariyerini ve gelişimini yönetir  | 
		
| 
			 27  | 
			
			 Hukuki sorumluluklarının farkındadır.  | 
		
| 
			 Ekip Üyesi  | 
		|
| 
			 28  | 
			
			 Sağlık ekibine etkin ve uygun şekilde katkı sağlar  | 
		
| 
			 29  | 
			
			 Sağlık hizmetini sunduğu kişi ve yakınlarıyla ekip anlayışını sürdürür  | 
		
| 
			 30  | 
			
			 Sağlık alanı dışındaki disiplinlerle girişimci, ortak çalışmalarda bulunur  | 
		
| 
			 Danışman  | 
		|
| 
			 31  | 
			
			 Sahip olduğu yetkinlikleri kullanarak hastalar ve aileleri ile diğer sağlık çalışanlarına etkin rehberlik hizmeti sunar  | 
		
| 
			 32  | 
			
			 Hastalar ve yakınlarının sunulan sağlık hizmetlerinden yararlanmasını artıracak koruyucu ve destekleyici eğitsel girişimler gerçekleştirir  | 
		
| 
			 33  | 
			
			 Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarının hizmet içi eğitimlerini bilgi ve deneyimleri doğrultusunda destekler  | 
		
| 
			 34  | 
			
			 Yetkin olduğu alanlarda sağlığın niteliğini yükseltmek üzere karar vericilere danışmanlık yapar  | 
		
| 
			 İletişimci  | 
		|
| 
			 35  | 
			
			 Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeline karşı uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır  | 
		
| 
			 36  | 
			
			 Özel koşullarda (kötü haber verme, zor hasta ile görüşme, mesleksel geri bildirim vb.) etkin iletişimi sağlar  | 
		
| 
			 37  | 
			
			 Profesyonel görüş, deneyim ve değerlendirmelerini iletişim araçları ve bilişim teknolojilerini kullanarak paylaşır  | 
		
| 
			 38  | 
			
			 Yabancı bir dilde (İngilizce) mesleksel yayınları okuyup anlar ve eleştirel olarak değerlendirir  | 
		
        Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.